Archives

Tagged ‘Al Jazeera‘

Oscar Spoiler: The Return of ‘Syria Danny’, as Actor Danny Dayem turns up in latest Rami Jarah fictional short ?

The Wind will Fall

February 4, 2016

by Vanessa Beeley

 

Danny now2

Has Danny Abdul Dayem been resurrected? 

In Rami Jarrah’s recent Ana Press academy award winner, “ISIS wherefore art thou ISIS” [Edited title] we saw a surprise guest appearance, either from Danny Abdul Dayem’s doppelganger or Danny himself has been brought out of retirement by Soros backed ANA Press.

In this artful and seductive portrayal of Aleppo, threatened exclusively by ISIS, the demonic Russians and uber demonic SAA, we see Danny II speaking in his inimitable lisping, mumbling style “No we are against DAESH” [my edit] but we love the good villains like Al Nusra, even when they shoot a few civilians in the head, its not a problem the White Helmets will pick up the body parts.

Part II – Syria’s White Helmets: War By Way of Deception ~ ‘Moderate Executioners’

Rami Jarrah, the ultimate smooth operator has honed his propaganda skills since the early days when he and Danny romped their way through their pre-prepared scripts with far less aplomb.  Avaaz or associated government agencies must have invested extensively in Jarrah’s stage skills, or perhaps packed him off to the Purpose Institute of Dramatic Arts for some advanced “integrity” coaching.

In this particular fiction short, he thrusts the microphone under the noses of the alleged “residents” of Aleppo, one could be excused for thinking its the usual array of Al Nusra occupiers spruced up for camera and reciting the lines given to them, as they all verbatim assure us that they do not support ISIS.  One does notice, however that they do not state who it is they support, clever omission from Director, Rami Jarrah.

There are many dastardly sleights of hand in this film.

Danny now2

 

One minor one is that Danny II ears are well hidden by his new “look”, a primary biometric identifying process prevented.

 

Rami camera

Hollywood at work.  Rami Jarrah “intrepid reporter”

 

Director, Rami Jarrah displays a mastery of the dark art of propaganda.  He carefully insinuates that Russia is bombing Aleppo, but then qualifies by stating “Russia sending war planes, overhead to this AREA“, which is not tantamount to bombing. He gives no specifics, shows no planes, offers no proof which is normal practice for these Manhattan trained and produced manipulators of opinion. He asks loaded questions that demand a simple and one- way- street reply.  He fails, yet again, to even mention the maiming and mutilation of civilians by the Al Nusra “moderate rebel” Hell Cannon.

This is not journalism, this is not objective research, this is not investigative analysis, this is propaganda at its most insidious.

This is pure cinema to sell tickets to the brainwashed and increase box office ratings for the US, NATO, Gulf States and of course Hollywood moguls, Israel.

Jarrah and Danny go way back.  They were both part of the 2011 agitprop shop established by Avaaz with public money to the tune of over $ 1.2 million, its purpose to produce waves of anti Syrian Government propaganda and facilitate “regime change”.  Jarrah, Dayem and Wisam Tarif were the rainbow boys of the Syrian colour revolution.

While Danny was being caught out fabricating the bombing and shelling stories for CNN, Jarrah was a little more cunning.  However, his 2011/12 reports are still full of holes and inaccuracies.  Under his then pseudonym of Alexander Page, Jarrah announces on the BBC that the Syrian Navy is shelling Latakia, a story later deconstructed and utterly discredited by inhabitants and analysts inside Latakia.  See Sharmine Narwani’s report, suitably entitled “Hollywood in Homs & Idlib

“It reminds me of August 2011 news reports of warships shelling the coastal city of Latakia. Three separate sources – two opposition figures from the city and an independent western journalist – later insisted there were no signs of shelling. It was also the first time I learned from Syrians that you can burn rubber tires on rooftops to simulate the after-effects of exploded shells.” ~ Sharmine Narwani

When we look at Danny and Jarrah’s  timelines from 2011, the inception of the long incubated war on Syria, we see that they run parallel.  Both grew up and were educated in the UK.  Once in Syria, Danny was based in Homs and his rambling, excitable reports were the mainstay of the Al Jazeera, BBC, CNN anti Assad incitement. Rami Jarrah was based in and around Damascus, where he also churned out breathlessly emotive & well scripted renditions of the “burgeoning revolution” theme tune.

They both fled Syria to Cairo around September 2011.  Danny states in a few interviews that he worked in “an activists operations room” in Cairo.  Jarrah gave birth to another Soros test tube baby,  ANA Press, in Cairo.  Coincidence or synergy?

So, as Danny’s media star-is-born rise to fame, meteorically crashed, Jarrah’s notoriety rose to prominence in the propaganda celebrity A list.

In January 2016, Jarrah even attained the dizzying heights of selfie taking with Erdogan at a conference in Istanbul to discuss the issues faced by Journalists aka Empire agents, actors and movie directors in Syria & how Erdogan should resolve them. Very convenient for Erdogan who has been deflecting bad press for months now, resorting to prosecution and imprisonment for those in Turkish media,  who are highlighting his instrumental involvement in the war on Syria.

 

Erdogan, oligarch, chief facilitator of terrorism in Syria, oil baron, arms & chemical weapons supplier, Aleppo factory bandit [1441 dismantled and stolen from Aleppo by Turkey],  is working with Rami Jarrah on overcoming obstacles to the propaganda stream.  Ana Press is now based in Southern Turkey and operates with the approval and protection of the Turkish government, a monumental indictment of Rami Jarrah’s claims of neutrality and impartiality, or even Journalism.

Please also note, that in the “selfie”, Erdogan is seeing sporting the 3 star “revolution” badge.  One wonders when NATO members and country leaders became such cartoon statesmen, displaying unbelievable moral deficit and blatant partisanship.  Perhaps Sergey Lavrov should be seen in Geneva, with Assad hats and lapel pins?

Perhaps not, because Lavrov takes his position as world representative of his nation and his nations interests very seriously.  Lavrov would not stoop to such infantile displays of Russia’s allegiances if his life depended upon it because Russia and the world depends upon his diplomatic integrity and moral fortitude, not to mention gravitas. An element of statesmanship that seems to be missing from Erdogan’s repertoire.

Dag Hammarskjold,  a statesman of honour who challenged the US and UK imperialist agenda at every turn and who was very probably assassinated for his principles, once said:

“You cannot play with the animal in you without becoming wholly animal, play with falsehood without forfeiting your right to truth, play with cruelty without losing your sensitivity of mind. He who wants to keep his garden tidy does not reserve a plot for weeds”

Never has there been a time when this proclamation can be so universally applied.  Syria, it appears has drawn every dreg of humanity out into the open. Erdogan has done more than reserve a plot for “weeds”, he has sown them, watered them, nurtured them and harvested them multiple times.

Jarrah, it appears, has been cultivated in the Empire agents of “change” greenhouse and like all genetically modified “plants” is bearing copious, shiny, juicy fruit with very little substance or nutritional value, beautifully packaged, utterly tasteless and rotten to the core.

If this is Danny in Jarrah’s Al Nusra promo video, a once discontinued strain of weed has returned to our screens courtesy of Soros and Ana Press. A failed state actor, a discredited fifth columnist perhaps being given a swansong walk- on- part,  in recognition of services once rendered to Empire studios?

The Empire film industry is a fickle one, today’s stars are tomorrow’s has-beens.  The red-carpet divas like, Jarrah, now in ascendancy, will outlive their purpose and be discarded like hundreds if not thousands before them.  Its a lonely life as a down and out ex state- actor, there is no refuge from the consequences of your cynical deception and no protection will be forthcoming from the movie moguls and their henchman once the stage door has been locked and bolted behind you.

“Somebody placed the shuttle in your hand: somebody who had already arranged the threads.” ~ Dag Hammarskjold

Syria is unravelling the threads…

END.

As a little comic relief, we have created our own Truth Academy movie of the “Return of Syrian Danny?”

 

Malcolm X

George Soros: Anti -Syria Campaign Impresario

The Wall Will Fall

January 21, 2016

by Vanessa Beeley

 

“They [the media] are news-as-entertainment professionals – packaging glossy corporate content for maximum distribution and big bucks. The goal is not objective reportage. Their targets are quantifiable and highlighted in a business plan somewhere. Success is based on a simple formula: stay within parameters “understandable” to a wide audience that devours sound bites and familiar storylines on the hour, every hour. Like trained seals whose every desire, instinct and buying pattern has been measured by corporate media’s marketing department for the consumption of its advertisers, the audience demands satisfaction – and western media delivers it.” ~ Sharmine Narwani

THE BBC BAMBOOZLE

The Madaya media circus lumbers on regardless of the multitude of proven anomalies and outright deceit of the mainstream narrative.  Deaf to either public opinion or investigation, institutions like the BBC consider they are above accountability to those who pay for their existence, the British public.  They consider it perfectly acceptable to release footage from Yarmouk 2014 and represent it as Madaya 2016..and when questioned, to remove the offending footage without explanation or responsibility for their obscurantism and misinformation tactics.

Thankfully, Robert Stuart, ardent campaigner against the BBC’s long running, hostile, anti Syria propaganda offensive did raise an official complaint and demanded answers that the BBC has, for too long, been allowed to avoid answering.

Al Mayadeen, Al Manar, Al Masirah TV channels and many others, representing the voices of the oppressed in the Middle East are being systematically excluded from Saudi funded Satellite channels and Israeli biased social media.  Press TV, headquarters in Tehran,  had its licence revoked by Ofcom in 2012

RT has come under relentless attack by the BBC since the “Kremlin launched its international media operation”.  The BBC lexicon never fails to maintain and celebrate the “cold war” terminology or to keep fear of the Russian “indoctrination”  stewing in peoples minds.

“But it [RT] is also coming under increased scrutiny over its lack of editorial balance and accusations that it is deliberately using disinformation to counter and divide the West.” ~ Russia’s Global Media Operation Under the Spotlight

This astounding display of projectionism can only be matched by the Zionist ability to turn their own crimes against Humanity into a neatly packaged accusation that those they are oppressing, the Palestinians, on whose broken bones Israel has built its settlements, are the guilty and that Israel is exempt from judgement for its crimes which are committed in “self defence”.

Is the BBC embellishing the truth in “self-defence” or is it being creative with the truth in defence of our Government’s appalling neo-colonialist foreign policy which is ensuring the fomenting of sectarian divide in the Middle East to facilitate desired “regime change” in Syria & the wholesale slaughter of civilians in Yemen,  obliterated by  made-in-UK missiles and weapons of mass destruction.

These are just two examples of the BBC collusion in global de-stabilization and reduction of sovereign nations to perpetual conflict  or “failed state” status, ripe for economic and pseudo “humanitarian” NGO complex, stealth invasion and occupation and of course the bolstering of the Military Industrial Complex profitability index.

WILL THE BBC BE SOROS-IZED

The following extraordinary statement is taken from a paper produced by the Wilson Center.org. in the section titled “The Role of NGOs in Building Civil Society

“In some countries, local NGOs also have been funded to mount “people power” campaigns. As in the recent “color revolutions,” these campaigns are aimed at opening up political regimes to opposition parties and ousting leaders who were holding onto power through irregular methods. Viewed more broadly, all these programs supporting NGO activities and capacity-building are seen as ways to foster the progressive emergence of a broad civil society, one that both supplements the state in providing for public needs and makes governments more responsive to their populations.” 

The gloves appear to be off.  Here, the Wilson Centre is blithely exposing the NGO’s trojan horse policy with regards to its role as outreach agents for Imperialism in any resource rich or strategically important, prey nation.

It explains perfectly the funding of the people power, time for change campaigns that run in synch with any regional or national schisms that are then piggybacked by imported or locally fostered opposition movements to propel the Imperialist friendly movements towards regime change.

Of course there is never any intention from the behind- the- scenes- string- pullers of allowing the much acclaimed people power.  The goal is the now familiar power vacuum to be filled by an Imperialist compatible ruling entity that will ensure the completion of Empire’s hostile corporate take over bid.

You may be asking why is this relevant to the BBC truth distortion.  As explanation, please consider the inclusion of the BEEB in the Open Democracy website.  Then have a look at the Open Democracy impressive list of funders and donors.  No surprise for many of you that  George Soros, Open Society Foundation is on that list.  In fact, the only “philanthropic” mogul missing is the Bill and Melinda Gates Foundation.

Then, let us consider who holds the purse strings of the majority of the primary propaganda rings and regime change facilitating NGO elements in Syria.

The yellow brick road of Neocon ambitions and imperialist missions- impossible in Syria leads unerringly to the global chaos strategist,   George Soros, pedalling furiously behind his NGO Humanitarian shield.

First a reminder from The Wrong Kind of Green’s NGO myth shattering article, Syria, Avaaz, Purpose, the art of selling hate for Empire. 

“It should not be considered a coincidence that at the same time, a polished, sophisticated and highly financed “Save Syria” campaign is being created in the board rooms of the Empire’s favourite Harvard boys.

 

Where, under the organization Avaaz, the public hasn’t acquiesced to an air strike on Syria, the New York public relations firm Purpose Inc. has stepped in.”

 

[Purpose’s partnership with Soros, Open Society Foundation is highlighted in same article]

SYRIA CAMPAIGN ~ Latest Campaign: Break the Sieges

This campaign has been launched in conjunction with the #OperationMadaya propaganda storm, itself,  perfectly timed to coincide with the lawless & characteristically brutal execution of Saudi Arabia’s primary campaigner for Democracy, unity and freedom from the despotic House of Saud rule and subjugation, Sheikh Nimr al Nimr.

In true Manhattan corporate branding style, the Break the Siege high profile publicity campaign hit the streets running, just as public outrage was peaking and the Western media, inspired by Qatari governed Al Jazeera,  was rolling out repeat fake photographs. The familiar “Assad is the root of all evil” headlines served very nicely as backdrop for the dramatic, slick,  advertising campaign.  One might also be forgiven for thinking it had been prepared in advance.

Syria Campaign break the sieges

 

 

 

 

 

 

 

 

The New York public relations firm Purpose has created at least four anti-Assad NGOs/campaigns: The White Helmets, Free Syrian Voices [3], The Syria Campaign [4] and March Campaign #withSyria. [The Wrong Kind of Green]

Dr Al Jaafari, permanent Syrian representative at the UN reduced such exploitative drama to the succinct truth with little histrionics & a great deal of dignity despite the ongoing media hostility against the Syrian Government.  This distinguished calm is now a familiar component of the Syrian, Iranian or Russian rebuff of Western hysteria.

Dr Al Jaafari

Included under the Syria Campaign heading are Free Syrian Voices, March Campaign#WithSyria & Medics Under Fire all of whom are creations of Purpose.inc.

AVAAZ

Avaaz petition madaya

 

Yet another polished and unashamedly biased petition from Avaaz with very little relation to the reality on the ground in Madaya.  Click here for What the Media is not telling you About Madaya produced by SyriaGirl.

“Avaaz who, hand in hand with the Rockefellers, George Soros, Bill Gates and other powerful elites, are meticulously shaping global society by utilizing and building upon strategic psychological marketing, soft power, technology and social media – shaping public consensus…” ~ Cory Morningstar.

ANA press logo2

 

 

 

 

 

 

 

 

RAMI JARRAH ~ ANA PRESS

Ah now here we have a really fascinating can of worms, one that will be investigated in far greater depth in the follow up article with a few shock supporting actors..watch this space.

However, for now, a very brief overview of Mr Rami Jarrah.  Previously known as Alexander Page in his heady BBC, CNN days as Avaaz sponsored “citizen journalist”, foreign correspondent smuggler and all round fixer on the regime change battle front in Syria. He and Danny Abdul Dayem, that well known CNN bombs and rockets studio actor were co-conspirators on the Avaaz Democracy band wagon.

Of course ANA Press makes all the usual laudable claims.

“We are an independent organization that will not stand for any political affiliation, as this would affect our neutralism and honesty. We have not and will not accept funding from any political groups.” ~ Rami Jarrah

Interestingly when we take a peep behind that integrity curtain we find all these claims of neutrality are compromised by the Government agency and Corporatocratic investment into these multiple crowd funding and influencing neocon proxies.

With very little effort we can trace ANA Press to HIVOS and SIDA and of course to SOROS.

SIDA: Development Aid agency affiliated to the Swedish Government, the EU, the UN & the World Bank.  George Soros figures most prominently in yet another vehicle for change programme in their portfolio “Making all Voices Count“.

Making All Voices Count’s unique Research, Evidence and Learning component is working to better understand what works – and what doesn’t – in projects using technology to promote transparent, accountable governance.

The fund is financed jointly by Sida, USAID, DFID, the Open Society Foundation and Omidyar Network.

Hivos has worked with the Open Society Foundations (OSF), an initiative of philanthropist George Soros, since 2005. The OSF work to build vibrant and tolerant democracies whose governments are accountable to their citizens. That mission is a perfect fit with Hivos’s policies.”

jarrah hivos

 

 

 

 

 

 

“Jarrah’s mission – to ensure that the voices of Syrians are heard around the world – embodies not only the spirit of CJFE’s International Press Freedom Award, but also that of the Alternative & Independent Media area of Hivos’ Expression & Engagement programme”

Vibrant and tolerant democracies….

Moving on..or should that be Move On?

“Avaaz was created in part by MoveOn, a Democratic Party associated Political Action Committee (or PAC), formed in response to the impeachment of President Clinton. Avaaz and MoveOn are funded in part by convicted inside-trader and billionaire hedge fund mogul, George Soros.” ~ SYRIA: Avaaz, Purpose & the art of selling hate for Empire. 

WISSAM TARIF ~ AVAAZ CAMPAIGN MANAGER

Wissam Tarif was another one of the original poster boys for the regime change marketing campaign in Syria, launched almost exclusively by public opinion changers,  Avaaz in 2011 with a little help from their friends in CNN, BBC and Al Jazeera.  Again this will be explored in greater detail in a subsequent article.

This is one of Tarif’s early democratization of Syria pitches to the Oxford Research Group in 2011.

Wissam Tarif has since been promoted to senior campaign manager for Avaaz & remains a persistent advocate of global Open Democracy and the NATO US GCC, Israeli,  democratization of Syria.

“WT ~ “Unless the people of Madaya and other besieged towns in Syria get freedom as well as food, children will continue to starve to death. The United Nations has already brokered agreements for these sieges to be lifted, and now Ban Ki Moon must urgently ensure they are implemented to save thousands of lives and build confidence ahead of Syria peace talks later this month.”  ~ Operation Madaya, Avaaz calling.

Wissam Tarif, in the early days of the war on Syria, was a member of the Avaaz fifth column,  with Rami Jarrah/Alexander Page and Danny Abdul Dayem among thousands more, financed by over $ 1.2 million public money raised by the Avaaz petitions.

In 2011 Tarif was described euphemistically as an Avaaz campaign manager but he was also associated with a Spanish based NGO called INSAN, meaning human, in Arabic.

Insan search

 

 

 

 

 

 

Curiously,  when I delved into his connections I had difficulty locating INSAN which was rumoured to be based in Spain yet no such NGO came up with a Spanish address.  Eventually scanning Wassim’s contact page, I noticed his email address was directed to Insan International. wissamtarif@insanintl.com.  The website was listed as Insanassociation.org. 

INSAN

 

 

 

 

 

 

At the time of my initial investigation, INSAN had listed its partners on its website. Luckily I took a screenshot because when I went back to the website tonight to get the link, the partner link had been altered to patner and threw up an error 404 message.

Also, coincidentally, INSAN now has a brand new web page InsanIntl.com that even more coincidentally no longer displays information on its funding partners.

However, George Soros and the Open Society Foundation are obviously in the frame once more.

THE WHITE HELMETS

White helmet selfie with FAB russian bomb

The White Helmets have perhaps the most diverse array of backers and donors.  The Majority of which have been covered in previous in- depth investigations, but naturally still following the yellow brick road back to Soros.

For a full analysis of the White Helmet’s funding ~ Syria’s White Helmets: War by Way of Deception Part 1 & 2

Madaya White Helmets

 

 

 

 

 

Impartial and neutral saviours of ALL Syrian people regardless of their allegiances..displaying banners calling for the burning and destruction of Kafarya and Foua, two Idlib Shia villages under partial siege from Ahrar al Sham and Jabhat Al Nusra since 2011, full siege since March 2015. An “unbiased” display of naked Wahhabi sectarianism by the Humanitarian heroes, idolised by Western governments, Media and audiences worldwide.

For further insight into the terrifying Ahrar al Sham and Al Nusra siege of Kafarya and Foua, please read Eva Bartlett’s series in Counterpunch:  Untold Suffering in Kafarya & Foua.

white helmet infographic (2)

SNHR

Soros the Puppet Master SNHR

 

 

 

 

 

 

“The SN4HR website has no information on who funds the group, and its website ownership information is hidden from public view but shows that it is hosted in the US. The organisation identifies itself as an outgrowth of “the revolution in Syria” (clearly a partisan organization, see at the very bottom of their home page) claims to be ‘a trusted source’ that supplies information about the Syria Conflict to all leading human rights organisations, charities and government departments including the UN, Human Rights Watch, Amnesty International, and even the US State Department. “The network’s database and archives are considered as a reliable source and reference for international and local media outlets, and international organizations and agencies working in the field of human rights.”

Taken from:  Madaya: West Engineer another Humanitarian Media Hoax in Syria. by 21st Century Wire.

..and in the same article we follow the route markers once more back to Soros..”there is no place like home”

HUMAN RIGHTS WATCH

Ken-Roth-George-Soros

“Soros-financed Human Rights Watch has played a major role in falsely portraying ISIS and Al Qaeda civilian bombings and other atrocities as the work of the Assad regime, building support for military action from the US and EU.”  ~ William Engdahl  Syria Plays Both Ends in the Syrian Refugee Crisis

HRW tim

PHYSICIANS FOR HUMAN RIGHTS

Well hello Mr Soros.

Soros and Mukwege

“Dr. Denis Mukwege and George Soros devote their lives to working on behalf of others and readily tackling the most difficult issues – advocating for the women of the Congo and improving the lives and advancing the human rights of oppressed people around the world,” said Donna McKay, PHR’s executive director. “Their tireless efforts and leadership inspire human rights defenders worldwide and build vital resistance to human rights violators.”

 

Soros, whose philanthropic leadership and dedication to the cause of human rights was honored with the 2015 Physicians for Human Rights Lifetime Achievement Award, has been a PHR supporter since its inception in 1985. “George Soros grasped, early on, that doctors play a vital role in preserving human dignity, a core human rights principle,” said McKay. “His faith in our cause paved the way for other supporters and helped to ensure that health professionals have the opportunity to use their skills as a means towards justice.” ~  PHR Press Release

Soros PHR

MEDECINS SANS FRONTIERES & MEDECINS DU MONDE [DOCTORS WITHOUT BORDERS & DOCTORS OF THE WORLD]

Kouchner-es-Soros-Foto-Tury-Gyorgy-hvghu

MSF have made concerted efforts to distance themselves from their Interventionist advocate,  Co-Founder, Bernard Kouchner, to little avail, as Kouchner was still invited to comment on the US bombing of the MSF hospital in Kunduz, Afghanistan in 2015.

Once more the sole purpose of this article is to show how the NGOs having greatest impact on the ground in Syria, & in our media,  are connected to George Soros [among a myriad of undeniably biased and very partial-to-a-slice-of -Syria western governmental agencies.]

The Coalition for the International Criminal Court (CICC) is an international non-governmental organisation (NGO) with a membership of over 2,500 organizations worldwide advocating for a fair, effective and independent International Criminal Court

 

The CICC is a project of the World Federalist Movement-Institute for Global Policy (WFM-IGP) and has secretariats in New York City, near the United Nations (UN), and in The Hague, The Netherlands. 

Taken from Wikipedia

The CICC steering committee includes Human Rights Watch and Amnesty International.

The World Federalist Movement is funded in part by George Soros.

Medecins sans Frontieres and Medecins du Monde are both listed as members of the CICC, certainly in France.

NGO Partners

 

Another form of partnership is also of enormous importance to the Soros foundations: the relationships with grantees that over the years have developed into alliances in pursuing crucial parts of the open society agenda. These partners include, but are not limited to the following:

 

Médecins Sans Frontières, AIDS Foundation East-West, Doctors of the World, and Partners in Health for their efforts in addressing crucial public health emergencies that are often connected to abuses of human rights

 

Taken from an Open Society Foundation list of Partners.

AMNESTY INTERNATIONAL

soros-amnesty

“Another Soros-financed NGO active demonizing the Assad government as cause of all atrocities in Syria and helping build public support for a war in Syria from the US and EU is Amnesty International. Suzanne Nossel, until 2013 the Executive Director of Amnesty International USA, came to the job from the US State Department where she was Deputy Assistant Secretary of State, not exactly an unbiased agency in regard to Syria”

William Engdahl for New Eastern Outlook

SYRIA: THE BILLIONAIRES REVOLUTION

Infographic created by Professor Tim Anderson whose book The Dirty War on Syria is now on sale in E Book format at Global Research.

billionaires revolution

IS THE BBC ON THE YELLOW BRICK ROAD?

Open Democracy

OurBeeb. Has the BBC gone into partnership with Soros’ Open Democracy.net?

Certainly when we view the webpage, its hard not to assume there is at least some degree of mutual back scratching going on.

“Funded by 95% of British homes via the licence fee, the BBC belongs to the people, not the government. OurBeeb is independent, non-partisan, and aims to ensure that the discussion about the future of British Broadcasting Corporation is in the hands of the British people.” ~ OurBeeb

Did the British people have a say in the choice of Mr Soros as mentor and campaign manager for their publicly owned media broadcasting flagship whose power to alter public perception is legendary.

How to ensure that the BBC itself is felt to be ‘ours’ by the public who fund it and whose many voices it claims to represent? At a time of cuts in public revenues and rapid technological change, the role of the BBC as overwhelmingly the main source of news towers over traditional party politics. It is time to reshape the debate on the future of the UK’s most important cultural institution.

Then let us consider one of the fall outs from Operation Madaya.  The Open Democracy headline reads..

How is Citizen Journalism transforming the BBC’s Newsroom practices?

“User-generated content offers new ways of covering ‘black hole’ stories such as the Syrian conflict. But how do journalists make sense of what is happening on the ground?” 

How indeed?  There then follows a series of apologies for why the BBC journalists such as Lyse Doucet are not always able to be on the ground in Syria. Various spurious arguments are brought into play. The death of Marie Colvin Sunday Times correspondent in Homs 2012.  No mention that Colvin was smuggled in without permission from the Syrian Government by, among others, Rami Jarrah. The beheading of suspected fifth columnist James Foley.  Not to mention, the danger of “foreign airstrikes” & Islamic State.

And why, might you ask, can the BBC not find the voices in Syria that decry foreign intervention or support their elected Government? Strangely, they are “unwilling to speak”.  Nothing to do with the fact that the BBC are known as anti Syrian propagandists by those people who would not trust them to report the truth as told from the Syrian people’s perspective.

Sharmine Narwani fiercely challenged the Western Media neutral observer status in her article:  Western Journalist: Visa Denied

Because, right now, I honestly cannot think of a group of people less capable of verifying things in Syria than western journalists. And it is not because they aren’t physically there or can’t string together more than two words in Arabic. It is largely because they feast at the trough of their own governments’ narratives on All Things. Western journalists are heady with a sense of righteousness leached from the oxymoronic “western values” shoved down our collective throats. Those same western values that demand “accountability” and “transparency” from all nations – while offering cover for western governments to hack their way through Muslim and Arab bodies in endless “national security” wars.

In hindsight, would we be deemed conspiracy theorists to consider that perhaps all these events have adroitly navigated us to this point of  utter news blackout but for that which serves our government’s globalist objectives?

Are we seeing the placing of the cherry on the regime change cake? Soros has apparently officialised the co-opting of the BBC into the Soros owned and orchestrated Syria propaganda ring and is funnelling their news source outreach operation into his perfectly constructed network of lies and multi headed anti Assad narrative generators.

The yellow brick road leads to Soros and the BBC is off to see the Wizard.  If only they were on a quest for heart, courage and brains.

Soros Sees Spain Seeking Aid

END.

 

[Author Vanessa Beeley is a contributor to 21WIRE, and since 2011, she has spent most of her time in the Middle East reporting on events there – as a independent researcher, writer, photographer and peace activist. She is also a member of the Steering Committee of the Syria Solidarity Movement, and a volunteer with the Global Campaign to Return to Palestine. See more of her work at her blog The Wall Will Fall.]

MADAYA: TIMES OF LONDON LIGHTS MATCH TO PROPAGANDA FIRE?

The Wall Will Fall

January 12, 2016

by Vanessa Beeley

 

man humans are a piece of cake

 

It seems we are seeing the reappearance of the kitten campaigns in Madaya over the last 10 days.

When is a terrorist not a terrorist ~ The Kitten Campaign.

The heart wringing laments describing feline throat cutting and accompanying photos  have been circulating in both main stream media and social media with comparable intensity.

People have responded, quite naturally, with horror but lets examine the possible origin of this concept and why it might just be another in the long line of publicity ploys used to maintain public support for an illegal proxy military intervention in Syria.

The creator of #Madaya_is_starving, one of the first and most potent of the twitter hashtags to flood twitter feeds was none other than Raed Bourhan, who describes himself as a fixer & “researcher” for the London Times, allegedly based in Zabadani.

On the 5th January he offered his services to journalists wanting to cover the Madaya story.

Raed Bourhan help tweet

He later disseminated the now iconic image of the cat with a knife being held to its throat about to be sacrificed to feed the starving of Madaya.  This, despite the universally accepted reports of UN deliveries of food in October 2015  that should have sufficed for a minimum of two months & the entry of the UN on the 28th of December to evacuate 126 injured “moderate rebel militants”.

Raed Bourhan Times tweet

 

The London Times appeared to be sufficiently persuaded of Raed Bourhan’s credibility to produce the following headline:

Snowbound and starving Syrians forced to eat cats ~ Times Article

The question that not one main stream media journalist has asked, is why the UN would have left starving children behind on December 28th or not made more of a fuss when confronted with starvation and mass kitten culling. 

In fact, at least one main stream media outlet showed its nervousness over yet another suspect image relating to Madaya after a collective, valiant effort by genuine analysts, researchers and independent journalists successfully exposed the majority as fake, within hours of the propaganda storm breaking.

The Daily Mail accompanied the photo with:

“This picture posted by an activist on Twitter purportedly shows a cat about to be slaughtered for food by a starving Syrian in Madaya. However, MailOnline has not yet been able to verify the image which may simply have been used for illustration purposes”

What also became clear, relatively quickly, was the actual dearth of Western journalists on the ground in Madaya.  This was highlighted by Murad Gazdiev, RT reporter on the ground in Madaya.

“About two dozen journalists here. Can’t see any Western press. Strange, given how worried they were about ” ~ Link to tweet here. 

One cannot help but ask, how on earth the media managed to produce quite so much information about the situation in Madaya without having anyone on the ground in the area and seemingly without being able to verify their extraordinary claims that logic alone should have rendered spurious.

One of the VICE editors, when questioned on why they had run with fake photos, explained:

“Yes, sorry about that but residents in Madaya had sent the photos saying they had seen them on Al Jazeera and had assumed them to be of Madaya”

 

Madaya Vice screenshot

Am I the only one to find it a little peculiar that Madaya residents were recycling photos that they had seen on Al Jazeera and could not verify if they were of Madaya or not..or would it not have been simpler to have taken actual photos of the starving people in Madaya? This has puzzled me immensely.  Perhaps I am being a little too logical?

Or perhaps this entire situation has been nothing more than a clumsy attempt to destabilise the area and give Ahrar al Sham and associates time to further attack Israel’s arch enemy in Syria, the Hezbollah brigades situated in the mountains around Zabadani?

Should VICE have published photos from an unverified source?

Madaya is raising many questions that have been raised since the inception of the illegal war on Syria but still remain unanswered. Many excellent articles [I will include them at the end of this short piece]  have been written highlighting aspects of the propaganda fog, smoke and mirrors and astounding outright lies that have driven this narrative at warp speed into the annals of Western deception tactics used to justify illegal and destructive direct or proxy intervention onto Sovereign nation soil.

Should we be surprised, for instance, that an “activist” researching for The London Times was one of the first to create the hash tag #Madaya_is_starving  and to run with the extreme images and information?

Throwback to the Marie Colvin affair 2012, which I will be writing more about shortly in an article highlighting the Avaaz role in creating an agitprop shop of “citizen journalists” in 2011, funded by public donation totalling over $ 1 million to provide mobile phones, cameras and networking equipment to ensure a flow of propaganda that would sweep the world into yet another “regime change” operation, this time in Syria.

This is taken from an article by Tony Cartalucci written shortly after the death of Marie Colvin of the Sunday Times, in Homs February 2012.

“Reading any report out of the corporate-media, we find Syria’s campaign against admittedly armed rebels paradoxically referred to as a “massacre,” and an almost palpable fervor to justify circumventing the latest UNSC resolution veto. As news comes out of the death of two foreign journalists in Homs, Remi Ochlik and Marie Colvin who sneaked into Syria and were operating there illegally to begin with, Western leaders are unanimously calling this the “breaking point.” France’s Nicolas Sarkozy even stated, “that’s enough now, this regime must go and there is no reason that Syrians don’t have the right to live their lives and choose their destiny freely.”

Or another example of the Sunday Times [London Times] duplicity can be found here:

The US Is Openly Sending Heavy Weapons From Libya To Syrian Rebels

“The Lies of London’s  Sunday Times regarding Obama’s counter-terrorism campaign against the ISIS is refuted by an earlier Sunday Times report. The Sunday Times report quoted below confirms that Obama has been arming the terrorists for the last three years, since 2012.”

When we look back at the propaganda casualties during its war on Syria, we see a graveyard littered with the corpses of BBC, Al Jazeera, Telegraph, Times, CNN fake narratives [among many others]. The death of Marie Colvin was another such casus belli, thwarted once more by Syria’s steadfast and dignified public reaction, the nobility of the Syrian Arab Army on the battlefield and the concerted efforts of anti NeoColonialist researchers and analysts.

It is exhausting for us, on the sidelines of the war on Syria to contend with the relentless stream of hostile journalism but we cannot even begin to imagine the toll it is taking on the Syrian people battling it on the ground while also grappling with the terror hordes introduced into their homeland by our “change” hungry governments. Change at any cost, no matter the bloodshed, the rape, the massacres, the imprisonment, the true starvation, the daily horror that Syrian people must live through.

Siege: any prolonged or persistent effort to overcome resistance

The ignominy of our Governments role in this siege of Syria and their guilt of multiple crimes against Humanity & against the Syrian people must be mercilessly exposed & the monster unmasked.  The lies and hypocrisy that are its oxygen must be snuffed out.

We owe, at least that, to the beleaguered people of Syria.

Malcolm X

END

 

Thanks to Cory Morningstar for your research.

The Wrong Kind of Green

 

[Author Vanessa Beeley is a contributor to 21WIRE, and since 2011, she has spent most of her time in the Middle East reporting on events there – as a independent researcher, writer, photographer and peace activist. She is also a member of the Steering Committee of the Syria Solidarity Movement, and a volunteer with the Global Campaign to Return to Palestine. See more of her work at her blog The Wall Will Fall.]

 

LINKS TO MADAYA ARTICLES 

http://21stcenturywire.com/2016/01/12/avaaz-the-wests-online-pro-war-propaganda-and-color-revolution-ngo/

http://www.buzzfeed.com/hayesbrown/a-twitter-account-that-denies-people-are-starving-in-syria-i#.otKk0BE3N

Propaganda alert: Madaya media fabrications; recycled photos

https://www.rt.com/news/328503-syria-madaya-fake-photos/

http://21stcenturywire.com/2016/01/12/avaaz-the-wests-online-pro-war-propaganda-and-color-revolution-ngo/

Madaya: My interview with UK Column

 

What the Fake Syria Sniper Boy Video Tell Us About Media “Experts” (& HRW)

NEO – New Eastern Outlook

November 27, 2014

by Maram Susli

“Instead of humbly accepting blame for spreading disinformation, many western journalists and their experts reacted by blaming the producer of the film. The collective rage of the entire mainstream media forced the film’s producer to delete any trace of this 30,000 dollar experiment.”

 

Media Caught in a lie Syria

Many mainstream media websites helped a fake video go viral this month. The video showing a young Syrian boy running through sniper fire to save a little girl, was exposed as a fake when the Norwegian producer Lars Klevberg made the fact public. One of the stated aims of the Norwegian film makers was to “see how the media would respond to a fake video.” This article examines how that experiment went.

The western press very quickly accepted the video as real and used it to support the US administration’s narrative on Syria. Many top US news sources began to spread the story. Even though the producer said he explicitly added big hints that the video was fake, like the children surviving multiple gun shots.

Propagating false stories on Syria, is nothing new for the western press. In the lead up to the conflict many stories were exposed as frauds, such as the Anti-government activist “Gay Girl in Damascus” which turned out to be a middle-aged American man in Scotland. Syrian Danny Abdul Dayem which was frequently interviewed by CNN was using fake gun fire and flames in his interviews.

The fake sniper video wasn’t enough to support US government narratives by itself, as the now deleted original upload didn’t suggest the identity of the snipers. So the west’s media suggested that it was Syrian military snipers that were targeting the children without any evidence. Journalists failed to mention how they reached the conclusion that an actor in Malta was shot by the Syrian military. It may be that the western press is quick to trust pro-rebel sources, as the video was uploaded by the pro-rebel Sham Times along with their own twist.

The Guardian’s headline for the video was “Syrian boy ‘saves girl from army sniper’” and the Telegraph delicately suggested the Syrian military was responsible for the fake bullets. The International Business (IB) times stated, “the snipers, who reportedly are said to be the government forces loyal to Syrian President Bashar al-Assad.” IB Times never explicitly mentioned who reported this information. They then took it a step further and concluded the article with “the incident certainly is not the first time that Pro-Assad gunmen have targeted children”. Well it is at least not the first time the mainstream media has presented false reports as fact. In 2012, CNN claimed a bullet that killed a four year old girl in Aleppo was shot by government snipers even whilst admitting the bullet came from rebel held buildings.

Other journalists took to Twitter to make unfounded claims about army snipers targeting the boy. Vinnie O’Dowd who has done work for Channel 4 and Al Jazeera tweeted “Syrian Regime Targets kids. Liz Sly of the Washington Post tweeted incredulously that “Soldiers kept shooting” at children.

These tweets were inline with an official State Department Twitter account @ThinkAgain_DOS which blamed Assad for the fictitious bullets in the film. This casts doubt on how deeply the US administration scrutinizes information it bases it’s policy on. In 2013 they relied heavily on video footage provided by rebels to support its planned attack on Syria in the wake the Ghouta chemical attack.

Scrutinising the Scrutinisers (Experts)

1But it isn’t just the mainstream media that was easily duped by the convenient propaganda film. The video experts that were asked to scrutinise the video, failed to recognise that the video was a fraud. The Telegraph stated that upon enquiry ‘experts told them they had no reason to doubt that the video is real”. International Business Times went a step further spinning the statement to “experts told The Telegraph that they have no doubts on the authenticity of the footage.”

This is very strange since both children in the film walk away after being directly and repeatedly hit by bullets. The creators of the film said he purposely scripted this as a big hint that the video is fake. The lack of scrutiny the media experts employed suggests incompetence or the same level of bias as the media that employs them .

Heather Saul of the Independent wrote that one of the ‘Middle East experts” she showed the video to was from Human Rights Watch. Indeed, Human Rights Watch European Media Director Andrew Stroehlein, showed no doubt on the authenticity of the film when he tweeted it out to his followers. The New York based human rights organisation is not new at tweeting false information, last month they used an image of the Odessa fire, where US-backed militia’s burned thirty two people to death, as an example of ‘Putin’s repressive policies’. In 2008 Venezuela expelled two HRW staff members accused of “anti-state activities” after producing a report against the Chavez government. Guardian journalist Hugh O’Shaughnessy accused HRW of using false and misleading information in the report, as well as pro-Washington bias. In 2009 HRW received financial donations from the Saudi government which may, in part, explain the anti-Syrian slant.

11HRW employed so called video expert Eliot Higgins and his colleague Daniel Kaszeta to investigate the August 21 chemical attack in Ghouta, and quickly reached the conclusion the Syrian government was behind the attack. Daniel Kaszeta was referred to as a fraud by prominent physicist and MIT Professor Theodore Postol. HRW’s CEO Kenneth Roth recently used a report by Eliot Higgins to make unfounded claims about Ukrainian rebels shooting down Malaysian flight MH17. Heather Saul did not respond to questions on whether Eliot Higgins was one of the expert she asked for advice. However the mainstream media’s most often quoted video expert, did not recognise that the video was a fraud, tweeting cautiously that he wasn’t sure if it was authentic but gave the video a reaction non the less.

However many viewers who aren’t referred to as video or Middle East experts, immediately recognised the video was a fraud and flooded social media sites Twitter and Youtube with doubts on its authenticity. If Heather Saul had used these individuals as experts rather than HRW, she would have reached the correct conclusion about the video. But perhaps it is this unbias eye that the mainstream media avoids. The vast majority of Higgin’s conclusions support US government narratives and agendas, and that’s the kind of bias the mainstream media prefers.

Blaming the Producer

Instead of humbly accepting blame for spreading disinformation, many western journalists and their experts reacted by blaming the producer of the film. The collective rage of the entire mainstream media forced the film’s producer to delete any trace of this 30,000 dollar experiment. Some journalists took to Twitter to express their rage at being exposed as easily duped by convenient propaganda.

The experts that were fooled by the video also strongly protested. HRW posted a complaint that the fake video “eroded the public trust in war reporting’, in other words blind trust in HRW analysis and war propaganda. Eliot Higgins posted an open letter to the producer of the film on his website Bellingcat, condemning the film.

GlobalPost referred to the film as ‘irresponsible and dangerous’ but not because it could be used to promote wars and make false accusations. What the real danger to the mainstream media and their experts seems to be, is that as a result of the films exposure as a fraud, future video claims may now have to be properly scrutinized and the public may not be so unquestioning in future. However it is the journalists’ lack of scrutiny that is truly what is irresponsible and dangerous. Had the director not admitted the film was fake, these journalists more than likely would have kept promoting the story as an example of Syrian Army war crimes.

 

[Maram Susli also known as “Syrian Girl,” is an activist-journalist and social commentator covering Syria and the wider topic of geopolitics. especially for the online magazineNew Eastern Outlook”.]

Getting It Right: Hugo Chávez and the “Arab Spring”

Zero Anthropology

April 14,  2013

by Maximilian Forte

 

“The new Libya has apparently placed racist atrocity in the pantheon of “human rights.” All those who wash their mouths with terms like “genocide prevention” have apparently left the room. With a new Libya come new spelling conventions: the correct way to spell “oppression” is now liberation. What part of this Arab Spring do you support?”

 

chavezgaddafi

Some opening vignettes might set the right tone for properly appreciating the question of “who was right” about the so-called Arab Spring. (The notion of there having been an “Arab Spring,” a term first coined by U.S. neoconservatives such as Charles Krauthammer back in 2005, is one that has been subject to radically diverse interpretations, from marking in generic terms some sort of struggle for “freedom” and “democracy” [as if there is only one kind of democracy], to views of a covertly directed process of U.S. political intervention, and direct military intervention. Nonetheless, this article is aimed at those who, even now, are still enchanted with the positive aura of the Arab Spring idea.) As usual, my focus will be on Libya.

Amnesty International: A Criminal Organisation in the Service of Western Imperialism

libyan-rebelsBenghazi, Libya, June 24, 2011. (Hassan Ammar/AP Photo)

August 28, 2012

by Metro Gael

Last year the North Atlantic Treaty Organisation launched a brutal war of aggression on Libya killing thousands of civilians and replacing an independent, responsible government with gangs of hooligans, Wahabite terrorists and outright criminals. What was once Africa’s richest and most successful state was bombed into oblivion, its impressive infrastructure destroyed, its thousands of people’s committees and people’s assemblies closed.

Universities, schools, and hospitals were bombed by French, British and American jets. Thousands of Libyans were blown to bits. Libya’s revolutionary leader, Muammar Al Gaffafi, was presented to the ignorant readers of the Western press as a brutal dictator, in spite of the fact that he had held no official position in Libya since the mid 1970s.

WATCH: Manufacturing Dissent: The Truth About Syria [Spanish Subtitles Available]

Published Aug 31, 2012

by

Manufacturing Dissent is a documentary posthumously dedicated to Syrian Palestinian actor Mohamad Rafea, who was kidnapped, tortured and finally brutally murdered on Sunday November 4th 2012 by terrorist groups that have been set loose on the country since the US, UK and their western and Gulf State allies launched a covert war in Syria in early 2011, dressed up by the media as a “revolution”. The words spoken in this video by Rafea, and the courage he shows here, is why he was murdered.

Manufacturing Dissent is a feature about the psychological-warfare by the media and political establishment of the west and their allies aimed at facilitating the US, European and Israeli agenda of getting rid of the current Syrian government. It demonstrates how the media has directly contributed to the bloodshed in Syria.

Manufacturing Dissent includes evidence of fake reports broadcasted/published by the likes of CNN, BBC, Al Jazeera and others and interviews with a cross section of the Syrian population including an actor, a craftsman, a journalist, a resident from Homs and an activist who have all been affected by the crisis.

Produced by journalists Lizzie Phelan and Mostafa Afzalzadeh.

Edited by Lizzie Phelan.

Website for the documentary here http://www.manufacturing-dissent.com/ designed by Shahinaz Alsibahie.

With thanks to the Syrian Social Club for part funding this documentary.

French version here: http://www.youtube.com/watch?v=Goj6VXJzYXU

Official transcription for translation and subtitling available here: http://www.lizzie-phelan.blogspot.ca/2012/08/documentary-manufacturing-dissent.html

 

A Mistaken Case For Syrian Regime Change

“In the effort to inflate figures of casualties, the public relations-activist group AVAAZ has consistently outstripped even the UN”

By Aisling Byrne

05 January, 2012
Asia Times Online

“War with Iran is already here,” wrote a leading Israeli commentator recently, describing “the combination of covert warfare and international pressure” being applied to Iran.

Although not mentioned, the “strategic prize” of the first stage of this war on Iran is Syria; the first campaign in a much wider sectarian power-bid. “Other than the collapse of the Islamic Republic itself,” Saudi King Abdullah was reported to have said last summer, “nothing would weaken Iran more than losing Syria.” [1]

By December, senior United States officials were explicit about their regime change agenda for Syria: Tom Donilon, the US National Security Adviser, explained that the “end of the [President Bashar al-]Assad regime would constitute Iran’s greatest setback in the region yet – a strategic blow that will further shift the balance of power in the region against Iran.”

Bolibya? Juan Carlos Zambrana sets the Record Straight on the Destabilization Campaign Against Morales Led by U.S. Funded NGOs

January 23, 2012

By Cory Morningstar

 

“Al-Jazeera, which started out as a credible news agency, has become the whore of international journalism and is as credible as the scrawlings of a demented simpleton on the walls of a football stadium. What is really happening in Syria, we shall be reporting in the forthcoming days. Meanwhile let us tell the story of Libya, which you will not see on Al-Jazeera, nor indeed on the British Bullshit Corporation, its friend and bedmate.” —Timothy Bancroft-Hinchey, Pravda.Ru, from the article The West, Syria and Libya.

It is no secret that Al Jazeera has become an instrumental tool of propaganda (Wadah Khanfar, Al-Jazeera and the triumph of televised propaganda by Thierry Meyssan), serving the Imperialist powers in the expanding destabilization campaigns taking place at unprecedented speed across the globe. What is perhaps less known is the destabilization campaign staged against the Bolivian President Evo Morales, which Morales successfully circumvented and over-came in late 2011. (Media reported several deaths including a baby – all which proved to be complete fabrication.)

Hall of Fame & Hall of Shame on Syria Reporting

MSM Propaganda on Syria: Now Comes the Silent Treatment

Wednesday, 4. January 2012

Boiling Frogs Post

Have you noticed how it’s been all quiet on the Western MSM War Propaganda front? As more and more alternative news outlets are increasing their reporting on the real situation in Syria, as even the puppet Arab League is issuing observations contradicting previously reported ‘un-sourced and undocumented’ atrocities and a made-up huge death-toll caused by Assad’s regime, the mainstream media and corporate-funded NGO news fronts have been decreasing their Syria coverage. It is almost as if they’ve gotten ‘a black-eye’ and gone in hiding. Rest assured, there won’t be any retraction on previously publicized, that is, intensely, un-sourced, un-confirmed, un-documented, fictional death toll numbers and imaginary scenarios.

Let’s take a look at a few recent reports starting with an excellent piece at Asia Times today [All Emphasis Mine]:

Mistaken Case for Syrian Regime Change

What we are seeing in Syria is a deliberate and calculated campaign to bring down the Assad government so as to replace it with a regime “more compatible” with US interests in the region. The blueprint for this project is essentially a report produced by the neo-conservative Brookings Institute for regime change in Iran in 2009. The report – “Which Path to Persia?” [3] – continues to be the generic strategic approach for US-led regime change in the region.

A rereading of it, together with the more recent “Towards a Post-Assad Syria” [4] (which adopts the same language and perspective, but focuses on Syria, and was recently produced by two US neo-conservative think-tanks) illustrates how developments in Syria have been shaped according to the step-by-step approach detailed in the “Paths to Persia” report with the same key objective: regime change.

Arguably, the most important component in this struggle for the “strategic prize” has been the deliberate construction of a largely false narrative that pits unarmed democracy demonstrators being killed in their hundreds and thousands as they protest peacefully against an oppressive, violent regime, a “killing machine” [7] led by the “monster” [8] Assad.

Whereas in Libya, the North Atlantic Treaty Organization (NATO) claimed it had “no confirmed reports of civilian casualties” because, as the New York Times wrote recently, “the alliance had created its own definition for ‘confirmed’: only a death that NATO itself investigated and corroborated could be called confirmed”. “But because the alliance declined to investigate allegations,” the Times wrote, “its casualty tally by definition could not budge – from zero”. [9]

In Syria, we see the exact opposite: the majority of Western mainstream media outlets, along with the media of the US’s allies in the region, particularly al-Jazeera and the Saudi-owned al-Arabiya TV channels, are effectively collaborating with the “regime change” narrative and agenda with a near-complete lack of questioning or investigation of statistics and information put out by organizations and media outlets that are either funded or owned by the US/European/Gulf alliance – the very same countries instigating the regime change project in the first place.

Then, the article sets about analyzing and exposing dubious MSM and Western-Funded dirty NGOs (You may want to see my previous report on how for months ‘AntiWar.Com,’ despite all appeals, disseminated and marketed the misinformation and propaganda by these exact same dirty sources here):

Claims of “massacres”, “campaigns of rape targeting women and girls in predominantly Sunni towns” [10] “torture” and even “child-rape” [11] are reported by the international press based largely on two sources – the British-based Syrian Observatory of Human Rights and the Local Co-ordination Committees (LCCs) – with minimal additional checking or verification.

Hiding behind the rubric – “we are not able to verify these statistics” – the lack of integrity in reporting by the Western mainstream media has been starkly apparent since the onset of events in Syria. A decade after the Iraq war, it would seem that no lessons from 2003 – from the demonization of Saddam Hussein and his purported weapons of mass destruction – have been learnt.

Of the three main sources for all data on numbers of protesters killed and numbers of people attending demonstrations – the pillars of the narrative – all are part of the “regime change” alliance. The Syrian Observatory of Human Rights, in particular, is reportedly funded through a Dubai-based fund with pooled (and therefore deniable) Western-Gulf money (Saudi Arabia alone has, according to Elliot Abrams [12] allocated US$130 billion to “palliate the masses” of the Arab Spring).

Please go read this stellar analysis by Aisling Byrne here at Asia Times. Bravo.

Russia Today has been reporting both sides and doing so with a fair balance. Here is the latest from RT:

Syrians Being Killed by Gangs & defectors

As Syrian forces reportedly continue to kill civilian protesters, armed rebels have threatened to step up their own attacks. Middle East expert Dr. Jeremy Salt says there is tunnel vision when it comes to deciding just who is doing the killing.

“In its report, the Human Rights Council said 4,000 [people have been killed in Syria to date]…but there was no information about where they got that figure from,” he said. “A few days later, Navi Pillay, who is the UN Human Rights Commissioner, stood up in the Security Council and said 5,000 – and the figure echoes around the world,” he told RT.
“I think it lodges in the popular imagination as 5,000 people being killed by the Syrian government – by the security forces, by the military – whatever. Whereas in fact, I don’t think there’s any doubt at all that a large number of military, of civilians have been killed by armed gangs and by defectors,” Salt explained.

Look, even the filthy-owned, puppet in disguise, Al Jazeera, who has been beating the War on Syria drums loudly for months, has begun backpedaling:

The case against military intervention in Syria

In this, the SNC repeated earlier appeals by the Free Syrian Army for a no-fly zone, as well as a few scattered calls in the street. The plight suffered by civilian protesters has indeed reached an unbearable level. This raises questions about how to achieve lasting change in Syria.

Foreign intervention paves the way for a dangerous strategic choice that opposition movements within and outside Syria should carefully weigh. It will be argued here that the struggle for change needs to be fought from within and transition to democracy peacefully implemented. This implies that foreign military intervention should, under all circumstances, be ruled out; domestically, resistance to the regime should also remain unarmed.

Ordinarily I wouldn’t ask our readers to waste their time and read this Arab branch of our MSM propaganda machine, but I am going to invite you to go and read the above piece and compare it to all their previous reporting on Syria in the last few months; including ‘filming a border city at 5:00 a.m. in order to claim town desertion by protesters!.’

I mean, come on people, even our puppets couldn’t find atrocity and genocidal acts to report back and appease their Western masters! And yet, the black-eyed MSM and corporate-funded and government-backed quasi alternatives are shameless enough to not retract their months-long BS reporting, statistics, and all that heavily promoted fiction.

Now, there are way too many solid and reliable real alternative news outlets to credit with excellent and critical reporting. I won’t be able to list them all, and I am sure many of you already know who they are. So I am going to list less than a handful and congratulate them on their relentless and vigilant reporting and editorials:

Asia Times (Especially Pepe Escobar)

Center for Research on Globalization

Tony Cartalucci’s Land Destroyer

Russia Today

Again, there are many others and they all deserve credit for fair and balanced, and most importantly, independent reporting on Syria. Thank you all!

Hmmmm. For the hall of shame, if I were to list all, I’d take several long web pages. I don’t believe you need that long list of reminders. Think NY Times, Washington Post, Fox News, MSNBC, NBC, CBS, Al Jazeera, News Week, Times …and keep going, and going, and going …

On the other hand, I am going to list one major hall of shame member, my one major disappointment:

Antiwar.com

With the exception of Raimondo, Giraldi and a couple of other stellar writers there, their new additions, Ditz & Keaton, have been filling up their front page with all the culprit MSM headlines beating the war drums on Syria, and have been doing so for months. As I’ve said before, a few independent journalists and authors will be writing a series and providing astonishing statistics on AntiWar.Com’s recent troubling changes. Meanwhile I want to go on record and reveal that the new management has been refusing to publish any articles submitted to them on all documented contradictory, factual, reports on Syria. In fact, I have been banned and censored from even posting comments on their site (several respectful but critical comments were taken out, deleted and censored by their new managers).

You see, what really gets my blood boiling on AntiWar.Com is their name, title: Anti War, for Pete’s sake! And what these dubious new additions have been doing lately is the exact opposite. So I hope the good guys there would either kick out these infiltrators, or, just change their name to ProWar.Com. They made it to the top of our list of hall of shame contenders on Syria, Libya and beyond.

http://www.boilingfrogspost.com/2012/01/04/msm-propaganda-on-syria-now-comes-the-silent-treatment/

%d bloggers like this: